ייעוץ עסקי

תוכנית ייעוץ אישית

תוכנית הליווי האישי שלי הינה תוכנית פרימיום עבור בעלי עסקים המבקשים לגדול ולצמוח.

בתוכנית זו אנו מתווים יחד את תוכנית הגדילה והצמיחה של העסק ומקדמים את הדברים הנמצאים בנתיב הקריטי, אלו שמשפיעים מהותית על ההכנסות והרווחים בעסק.

 

על מה נעבוד בתהליך הייעוץ העסקי?

על מה שמשפיע הכי הרבה על ההכנסות והרווחים בעסק.
בתהליך מדוייק וממוקד נמפה את האזורים השונים בעסק. נמצא את האזורים החמים ששינוי בהם יניב שינוי מהותי בהכנסות בעסק וברווחים של העסק.

איך נדע? עסק תמיד גדל וצומח לפי החוליה החלשה שלו. מה הכוונה –  לדוגמא אם אין מספיק פניות לעסק ואין ביקושים חמים משמע שהשיווק לוקה ויש צורך לטפל בו. אם השיווק מעולה, מגיעים לידים חמים וטובים אבל לא מצליחים לסגור עסקאות – נבדוק למה ונטפל במכירות. ניתן לראות מצבים בהם השיווק מעולה, במכירות יודעים לסגור אבל העסק בכל זאת מפסיד, כאן כבר נבחן את התמחור והמודלים הכלכליים בעסק, נחשוב על ייצור מקורות הכנסה חדשים, נבנה את סל המוצרים הנכון לעסק ונשקיע מחשבה בפיתוח העסקי. דוגמא אחרונה – אם השיווק מעולה, המכירות טובות והריווחיות מעולה אבל לקוחות נוטשים ולא חוזרים, נבדוק האם קיימות נקודות תורפה בתחומי התפעול הלוגיסטיקה השירות ועוד.

העסק תמיד יגדל בקצב של החוליה החלשה שלו. אני אומרת את זה שוב מאחר וזה קריטי לזהות מה משפיע על ההכנסות והרווחים ואיך ניתן להגדיל אותם לאורך זמן. בתהליך הייעוץ העסקי נמפה את מצב העסק על כל החוליות שבו, שיווק, מכירות, כספים, פיתוח עסקי, ניהול אנשים, ניהול תהליכים, ונפעל אסטרטגית וטקטית על מנת לשפר את המצב ולראות צמיחה בעסק.

זיהוי האזורים החזקים ואלו שדורשים שיפור

שיווק – עד כמה השיווק אפקטיבי וחכם, האם השיווק מייצר את הביקושים שיאפשרו צמיחה עקבית ולאורך זמן, עד כמה השיווק מגוון ולא מתבסס רק על אפיק אחד, האם קיים בידול מול המתחרים בשוק. אלו רק מקצת הדברים עליהם נעבוד במסגרת ייעוץ עסקי שיווקי. קיימים פרמטרים קריטיים נוספים בשיווק, את הכל נבחן ונשביח. המטרה לבנות תוכנית שיווקית ואסטרטגיה שיווקית לעסק, ובמקביל לסייע במימוש התוכנית בפועל. לבנות תוכנית שיווקית שתתממש.

מכירות – נבחן לעומק מה מצב המכירות, האם המכירות מנוהלות נכון, האם אחוזי הסגירה טובים והאם הם משתפרים לאורך זמן, אתן כלים לאנשי המכירות לסגור יותר עסקאות, הן כלי מכירה והן נוכחות יותר אטרקטיבית ומשכנעת אצל הלקוח.

תמחור – עסקים רבים לא מרוויחים כראי פשוט כי התמחור שלהם שגוי, לא בהכרח נמוך מדי, לעיתים גבוה מדי וגורם להם לאבד עסקאות מעולות. בתהליך ייעוץ עסקי נבין האם התמחור נכון לעסק, האם מאפשר להתחרות טוב או לחילופין האם התמחור נמוך מדי ופוגע בריווחיות ויש לשנות, בונים חבילות נכונות עסקית, מתאימים את התמחור לפי הענף הרלוונטי ועוד.

כספים – ניהול תזרים, קריאת נתונים ובנית מערכות לניהול המידע הארגוני שיאפשרו קבלת החלטות מעולות ושליטה בעסק. היום קיימים פתרונות זולים ומעולים. בעבר הרכיב הזה היה כל כך יקר שרק ארגונים גדולים יכלו להינות ממערכות BI ו וניתוח נתונים משוכללות, היום קיימים פתרונות זולים ומעולים שחובה להטמיע בעסקים.

תוכנית עסקית – בתהליך הייעוץ, נבנה יחד את התוכנית העסקית לעסק, שכוללת את ההכנסות והרווחים הצפויים מכל מרכז רווח, את צפי ההצואות הקבועות והמשתנות ושאר פרמטים הכרחיים למודל העסקי ולתוכנית העסקית. הדבר ישמש ככלי עבודה שבועי חודשי ורבעוני לעתיד.

בנית סל המוצרים – בנית סולם מוצרים כזה שיאפשר ללקוחות לגדול אתכם. להתחיל בקטן עם אפשרות לטעום מהשירותים שלכם במחיר כניסה נמוך וכשירצה  יוכל לקבל מוצרים נוספים יקרים יותר עם ערך גדול יותר, החל ממוצרים פשוטים ובסיסיים ועד למוצרים מורכבים יותר שירחיבו את הסל שהלקוח משלם לכם.

ניהול העובדים וגיוס העובדים הנכונים לעסק – אני מאמינה גדולה שאנשים עושים את ההצלחה וההנאה בעסק. בתהליך אני מסייעת לבחור את האנשים המתאימים לארגון, לפתח מוטיבציה ורצון אצל העובדים להשקיע ולייצר מערכות יחסים מעולות בארגון. הדבר נכון שבעתיים בעסקים משפחתיים.

פיתוח מנטלי ועסקי

בנוסף, נזכור שחלק גדול מההצלחה העסקית הוא ביכולת המנטלית ובפסיכולוגיה של בעל העסק, ולכן במפגשים אני עובדת במקביל על שני המרחבים המנטלי והעסקי, בדגש על העוצמה הפנימית. המטרה שלי להביא כל בעל עסק לטופ שלו, לפתח את היכולות הפנימיות ברמה כזו שתאפשר לו להצמיח את העסק, להצמיח את העובדים ולתת יותר ללקוחות. בסופו של דבר לראות יותר רווחים ולהינות מהעשיה.

יתרונות הייעוץ העסקי במעלות

תוצאה משמעותית שקורת בתהליך הייעוץ הוא המעבר של בעל העסק ממצב בו הוא מנהל בתוך העסק למצב בו הוא מנהל את העסק . המעבר הזה, השינוי בפוזיציה, מאפשר לבעלי עסקים לגדול ולייצר רווחים והכנסות שלא תלויות רק בשעות העבודה של בעל העסק, ומכאן האפשרות לייצר הכנסות גדולות יותר באופן עקבי ולאורך זמן. מדובר על שינוי שמאפשר לעשות את הקפיצה בעסק.

השילוב של כלכלנית שמבינה לעומק מספרים ותוכניות עסקיות, יחד עם ניסיון עשיר והתמחות בשיווק, ובנוסף ניסיון בתחום המנטאלי, ויכולת להוציא לפעולה, כל אלו יחד יוצרים יתרון מהותי בתהליך הייעוץ העסקי. יתרון שמתורגם לגידול בהכנסות וברווחים בעסק.

עסק משפחתי?

אם מדובר בעסק משפחתי, בנוסף לפיתוח העסק, מושם דגש על חיזוק היחסים. פשוט מאוד, עסק משפחתי בו היחסים רעועים אין הנאה (שלא לאמר בסל ממש) ויש פגיעה מהותית בהכנסות.

ייעוץ עסקי – השלבים

  • ביצוע ניתוח המצב הנוכחי – שיווק, אתגרים, ניתוח דוחות פיננסיים ועוד
  • זיהוי פוטנציאל הגדילה האסטרטגי
  • זיהוי הנקודות ששינוי בהם יניב את התוצאות המהירות ביותר עבור העסק
  • חשיבה על אסטרטגיות נכונות לעסק, בתחומים השונים, יציאה לפעולה למימוש צמיחה והגדלת מכירות בטווח הקצר ובטווח הארוך.

 

החלטתם שאתם צריכים ייעוץ לעסק שלכם? הגיע הזמן שלכם לגדול? השאירו הפרטים ואחזור אליכם בהקדם.