ייעוץ עסקי שיווקי

אסטרטגיות לשיווק אפקטיבי

מהו הוא שיווק אפקטיבי וכמה נקודות שיעזרו לכם לבנות את אסטרטגית השיווק הנכונה לכם.

תפקיד השיווק – להפיץ ולספר לעולם כמה אתם מעולים ואיך המוצרים והשירותים שלכם יכולים לשנות לאנשים את החיים. בלי שיווק מי ידע מה אתם עושים? מי ידע מה יש לכם להציע? שיווק הוא החמצן בעסק.

פעם עו"ד אמר לי, מה אני אגיד לו ואספר לו שאני עו"ד הוא הרי יודע, אם היה רוצה היה מפנה אלי לקוחות, וכאן אני רוצה שתחשבו לרגע,

 

מי באמת צריך שיווק?

איך זה שקוקה קולה משווקת בלי הפסקה? הרי כולם מכירים אותה נכון? יותר מזה, בכל יום, לפחות פעם ביום, אנחנו נתקלים במותג קוקה קולה על המדפים בסופר, בפיצוציות, בשלטי חוצות קבועים, למה להמשיך ולפרסם ועוד בכזו אינטנסיביות? הרי כ- ו- ל- ם מכירים את קוקה קולה. ובכל זאת.

לחלקכם התשובה תהיה ברורה, ברור שקוקה קולה צריכה להמשיך ולשווק, זה בסיסי, היא הרי חייבת לשמר ולחזק את המותג שלה, להיות הבחירה הראשונה של הלקוחות כשהם נתקלים במוצר בסופר.

אני אוהבת לתת את הדוגמא הזו של קוקה קולה כי זה שברור שהיא חייבת שיווק אחרת היא "נעלמת" מהתודעה. קוקה קולה חייבת לחזק את המותג ואת האשליה שהיא מוכרת (סליחה לחובבי הקולה). לעומת זאת, בעלי עסקים רבים כשזה נוגע אליהם, לא עושים את החשיבה וההשקעה הנדרשת בשיווק, כשזה נוגע לעסק שלהם הם לא באמת עושים את הפעולות השיווקיות הנדרשות באופן עקבי ועם אסטרטגיה ברורה.

האם ההשקעה בשיווק משתלמת?

נכון, שיווק כרוך בתקציבים והשקעה, אבל ברור שעסק שרוצה באמת לגדול ולהתרחב חייב לשווק ולהפיץ את הבשורה שלו באופן עקבי ואפקטיבי. ושימו לב למילים עקבי ואפקטיבי, יש עוצמה לעקביות השיווקית ולמסרים החוזרים שוב ושוב ושוב. לגבי האפקטיבי נראה בהמשך מהו שיווק אפקטיבי ואיך תוכלו לכוון כך שהשיווק שלכם יביא לכם את התוצאות הרצויות.

להגדיל את הסיכויים להצליח בשיווק

נקודה חשובה, מהלכים שיווקים הם לא מתכון בטוח, יש מהלכים שיצליחו ויש מהלכים שלא יניבו לכם את התוצאות הרצויות. בטח בעולם בו הפלטפורמות השיווקיות משתנות באופן תדיר, ויש הצפה מטורפת של מסרים שיווקיים. הצורך לבלוט ולמשוך את תשומת הלב של הלקוחות הוא אתגר אמיתי. הפלטפורמות השיווקיות הקיימות כמו גוגל, פייסבוק ולינקדין מאפשרות מצד אחד להגיע להמונים בקלות, ומצד שני קלות השיווק והפרסום יוצרת הצפה של פרסומים ולכן נדרש תחכום ויצירתיות שיווקית, אורך רוח ועקביות, בכדי להשיג תוצאות רצויות. כאן ייעוץ עסקי שיווקי יכול לתת לכם יתרון משמעותי שישחרר אתכם מהלחץ לעשות את החשיבה והיישום לבד.

איך ייעוץ עסקי שיווקי יכול לעזור?

ייעוץ עסקי שיווקי יפזר לכם קצת אור על מה זה שיווק מתי שיווק הוא אפקטיבי ומהם ערוצי השיווק הנכונים עבורכם, במאמר הנוכחי אתן כמה נקודות שיכולות לסייע לכם לבנות את האסטרטגיה השיווקית התמאימה לכם.

למי אתם משווקים?

ישנם שלושה קהלים שאתם רוצים לדבר איתם באופן תדיר ולחזק כל הזמן את הנוכחות שלכם אצלם, שלושת הקהלים יחד מהווים את המשפך שמוביל בסופו של דבר למכירה וסגירת עסקה. מדובר על מסלול שעובר הלקוח ממצב שהוא מעולם לא שמע עליכם עד למצב שהוא הופך ללקוח משלם.

 

אנחנו מבחינים בשלושה קהלים:

  • קהל יעד 1 – אנשים חדשים – אנשים שלא מכירים אתכם כלל ועדין לא שמעו עליכם
  • קהל יעד 2 – אנשים ששמעו עליכם – אבל עוד לא רכשו מכם כלום
  • קהל יעד 3 – לקוחות קיימים – אנשים שכבר מכירים אתכם ורכשו מכם בעבר

הלקוחות נכנסים ונעים בתוך המשפך הזה כל הזמן, ממצב בו מעולם לא שמעו עליכם ועד למצב שהם לקוחות שלכם. המעגלים האלו גדלים ומתרחבים וכל יום אמורים להיכנס מתענינים חדשים למעגל הראשוני, אחרים עוברים למעגל השני והאחרונים קונים מכם. כל מעגל הולך וגדל ורצוי שזה יקרה ברמה יום יומית. בתהליך של יעוץ עסקי שיווקי עובדים על שלושת הקהלים ומגדילים אותם בצורה שיטתית. כך נבנה העתיד של העסק שלכם.

 

עבור כל אחד מהקהלים נשתמש באסטרטגית שיווק קצת שונה

תחשבו על דייט ראשון, בני הזוג עוברים ממצב שלא מכירים כלל למצב בו נצר קשר ראשוני ואז אמון ורצון להמשך התקשרות, אותו תהליך עובר הלקוח הפוטנציאלי שלכם – ממצב שלא מכיר אתכם ולא שמע עליכם ואז נתקל בכם ונוצרת ההכריות הראשונית, במקרים שזה עובד טוב נוצר אמון, חיבה ורצון לקנות מכם.

משך השהות בכל אחד מהשלבים תלויה בשני דברים: ראשית – במוצרים ובשירותים שאתם מוכרים, ככל שהמוצר יקר יותר ומורכב יותר כך משך הזמן ארוך יותר ומשתהים זמן רב יותר בשלבים 2,3, ולכן אגב לעיתים שווה להרחיב את הסל ולהוסיף מוצרים עם סף כניסה נמוך, שאפשרו ללקוח להכיר אתכם, כמו מוצרים חינמיים או מוצרים במחירים מוזלים שיאפשרו ללקוח לעבור ממצב אחד ולהתקדם במשפך עד לסגירת מכירה.

הדבר השני שמשפיע על מהירות המעברים זה עוצמת הכאב והבעיה שיש ללקוח, ככל שהבעיה כואבת יותר והלקוח לחוץ לפתור אותה, כך הוא ירצה לקבל פתרון מהיר יותר.

 

לאפשר ללקוח להכיר אתכם ולהאמין שאתם הפתרון עבורו

מצידכם – התפקיד שלכם לאפשר ללקוח להכיר אתכם ולהאמין שאתם הפתרון לכאב הנוכחי שלו ולהעביר אותו כמה שיותר מהר במשפך, ממצב של הכרות למצב של אמון ואמונה שאצלכם נמצא הפתרון לבעיה שלו. את החידוד והדיוק במסרים רצוי לעשות עם ייעוץ עסקי שיווקי שיוכל לזהות את התועלות שלכם ולבנות את המסרים הנכונים.

לשני הצצדים יש השפעה – מחד עוצמת הבעיה והכאב של הלקוח ומאידך – המסרים שלכם והפתרון שלכם שחייב לייצר חיבור ואמון שאתם הכתובת ואתם תפתרו לו את הבעיה.

 

איך תעזרו לשיווק שלכם להיות אפקטיבי?

שיווק אפקטיבי קורה כשהמוצר או השירות שלכם מגיע בדיוק בזמן שאנשים שזקוקים לו, מה שנקרא – באת לי בזמן! אם אני אדריכלית ארצה להגיע בזמן המתאים למי שמתכנן לבנות בית, אם אני יועצת הנקה – ארצה להגיע לנשים לאחר לידה שמתקשות בהנקה, הטיימינג להגיע בזמן הנכון למי שממש עכשיו צריך אותי, הופך את השיווק לאפקטיבי.

כשהבעיה חמה אנשים גם נוטים למצוא לה פתרונות והם יתחילו לחפש, אתם רוצים להיות שם במקום כשהם מחפשים את הפתרון לבעיה שלהם. ולכן השאלה הראשונה שאתם שואלים את עצמכם ויעוץ שיווקי יכול לתת לכם עזרה זה לשאול – איפה נמצאים האנשים שהשירות או המוצר שלי נועד עבורם. זה מחייב אתכם להיות מאוד מדוייקים במה אתם נותנים, איזה בעיה אתם פותרים ולמי ולנסח את המסרים השיווקיים כך שאנשים יבינו וירצו לשמוע עוד על הפתרון שלכם לבעיה שלהם.

 

אם אסכם – צריכים להתקיים 3 תנאים כדי שהשיווק שלכם יהיה אפקטיבי:

  1. המוצר או השירות שלכם עונה על כאב ממשי שקיים אצל אנשים
  2. אתם מצליחים להגיע בזמן הנכון לאנשים שצריכים את מה שיש לכם להציע ומוכנים לשלם על זה.
  3. אתם מייצרים אמון שאתם אכן יכולים לפתור להם את הבעיה (הכאב) וזה שווה להם את ההשקעה.

מאחר וזה מאתגר לעבוד במסננת כל כך מדוייקת, המטריה השיווקית היא רחבה יותר, ואנשים יעבור בה תהליך בזמן שמתאים להם לפי עוצמת הבעיה והכאב שמרגישים, מטריה רחבה נוגעת גם באנשים שלא זקוקים למוצר שלכם ממש ממש עכשיו אבל הצורך קיים בפוטנציאל ואולי בעתיד הם יצטרכו וירכשו מכם.

בכדי ליצור תנועה רציפה של אנשים שנכנסים כל הזמן למעגל ההכרות אתכם אנחנו פועלים במספר ערוצי שיווק. אתן כאן דוגמא לחלק מהם, במפגשי יעוץ שיווקי אנחנו נכנסים לעומק ובוחנים את הערוצים שהכי מתאימים לכם ולמוצרים שאתם משווקים.

 

ערוצי השיווק האפשריים:

יועץ עסקי שיווקי מכיר לעומק את ערוצי השיווק הקיימים ויכול להתאים עבורכם את הערוץ שנכון לכם, נתחיל בזה שיווק הוא לא רק פרסום, פרסום הוא כלי אחד בערוצי השיווק, ישנם 7 ערוצי שיווק אפקטיביים:

  1. ממליצים – לקוחות שקנו מכם וממליצים עליכם לחברים – זה ערוץ סופר עוצמתי, ואחוזי הסגירה של לקוחות שבאים מהמלצה גבוה במיוחד.
  2. שיווק און ליין אורגני – אתר וקידום אורגני בגוגל ופייסבוק, סרטונים עם ערך ועוד.
  3. שיווק און ליין ממומן – קידום ממומן גוגל, פייסבוק, כתבות קנויות,
  4. שותפים עסקיים – למפות איפה ועם מי הלקוחות הפוטנציאלים שלי באים במגע ולייצר שיתופים עסקיים.
  5. תערוכות וכנסים – הזדמנות מעולה להכיר ספקים, לקוחות ושותפים עסקיים בזמן קצר ומספיק לעומק בכדי ליצור ענין ראשוני להמשך התקשרות.
  6. שיתופי פעולה עם קולגות – חזק מאוד בתחום עריכת דין
  7. כתבות ראיונות, תוכניות טלויזיה, רדיו, ערוצים המוניים, חסויות

 

יש לכם שאלה? אני כאן בשביל  לסייע, כתבו לי ואחזור אליכם